مسائل برقي خانگي
درباره برق و كليات و جزييات برق و تاسيسات

محبوس شدن در آسانسور يك فوبياي قديمي و ترس كهنه است كه از بدو اختراع اين مكعب هيجان‌انگيز همراه بشر بوده و هست و خواهد بود. اكثر افراد فيلم‌هاي ترسناك و اكشن زيادي پيرامون اين موضوع ديده‌اند كه مطمئناً در لحظۀ گيرافتادن، براشان تداعي خواهد شد.

از آتش‌سوزي در قسمت فوقاني كابين تا پاره‌شدن سيم‌بوكسل و سقوط به طبقۀ ارواح! اما بايد اين را بدانند كه اين‌ها تماماً فيلم است و با واقعيت تفاوت‌هاي بسياري دارد. اختراع آسانسور همانند ساير اختراعات بشر، در كنار محاسن زيادي كه دارد، بي‌اشكال هم نيست!

البته بايد زندگي مدرن و جديد شهري را مديون اين چهارضلعي حجيم باشيم كه باعث شد بشر به فكر ساختن ساختمان‌هاي چندين‌ طبقه‌اي بيافتد و آسمان‌ خراش‌هايي بساز كه نماد يك شهر يا كشور شود. در ادامه مي‌خواهيم توصيه­‌هايي به شما كنيم تا در لحظات پراسترس گير افتادن در كابين، به شما كمك كند بهترين تصميمات را اتخاذ نماييد.

راستي! بگذاريد در همين ابتدا باورهاي غلطي كه در رابطه با گيركردن در آسانسور وجود دارد را از اذهان پاك كنيم:​

 

از بين‌رفتن اكسيژن:

بيشترين نگراني افراد در هنگام مواجهه با اين اتفاق، ترس از خالي‌شدن كابين از اكسيژن است كه بايد بگوييم چنين اتفاقي هيچگاه نخواهد افتاد زيرا ديواره‌هاي اطراف آسانسور طوري تعبيه شده‌اند كه هوا مي‌تواند جريان داشته باشد.

سقوط:

ترس از سقوط آسانسور هم ترسي‌ست واهي زيرا ترمز اضطراري سيم‌بكسل توسط يك سيستم مكانيكي كنترل مي‌شود و درهنگام قطع برق يا مشكلات الكتريكي، از كار نميافتد.

قطع روشنايي كابين:

چنانچه جريان برق ساختمان هم قطع شود، سيستم روشنايي داخل آسانسور هم چنان روشن باقي مي­ماند.

 

پس در هنگام مواجهه با چنين اتفاقي، خيالتان از خفه‌گي، سقوط و تاريكي راحت باشد
 

اما اعمالي كه بايد انجام دهيد در لحظۀ حبس‌شدن:

شركت آسانسور ي اروپايي براساس تجربه خود پيشنهاد مي‌كند كه مهم‌ترين‌ عامل، حفظ آرامش است تا به شما در گرفتن تصميم و مددخواستن كمك كند. پس در وهلۀ اول موقعيت خود را پيدا كنيد تا بفهميد در كدام طبقه قرار داريد. سپس دكمۀ زنگ را فشار دهيد تا اهالي ساختمان متوجه شما شوند. ولي اگر سيستم زنگ كابين از كار افتاده بود، با ضربه‌زدن به درب و صدازدن مي‌توانيد ديگران را مطلع كنيد. چنانچه هم‌تراز با طبقه‌اي متوقف شده باشيد، با كمك كليد اضطراري كه عموما در اختيار مدير ساختمان است مي‌توانيد درب را باز كنيد و خارج شويد. اما اگر اينچنين نبود، از همسايه‌ها بخواهيد تا با آتش‌نشاني تماس بگيرند.

 

نكته‌اي كه به‌شدت بايد به آن توجه نمود اين است كه از قسمت فوقاني كابين به‌هيچ‌قيمتي خارج نشويد زيرا خطر برق‌گرفتگي بسيار محتمل است. ديگر آن‌كه حتي‌الامكان از موبايل خود استفاده نكنيد تا خاموش نشود كه براي تماس‌هاي ضروري در دسترس باشيد. مورد مهمي كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه سعي نكنيد درب را از داخل باز كنيد زيرا ممكن است در حركت كابين خلل ايجاد شود.

 

پس در اين لحظات حساس تنها سعي كنيد ديگران را باخبر كنيد و خودتان كف كابين بنشينيد چون اگر ايستاده باشيد و كابين شروع به حركت كند ممكن است تعادل خود را از دست بدهيد.

به‌جز قطعي برق و از كارافتادن سيستم و قطعات آسانسور ، حضور افراد بيش از ظرفيت كابين، موجب خلل در حركت مي‌شود. پس لطفا به تابلوي ظرفيت مجاز توجه فرماييد. اين را هم بدانيد كه در طراحي اين دستگاه، وزن هر انسان معادل 75 كيلوگرم در نظر گرفته شده است. البته در اين مورد دوربين مداربسته خيلي خوب مي­تواند به شما كمك كند. زيرا بسياري از كابين­‌ها سنسور تكميل ظرفيت ندارند لذا شخصي كه پشت دوربين نشسته مي­تواند بر تعداد افراد نظارت كند.

 

اما گاهي اوقات بهتر است اصلا از آسانسور استفاده نكنيد:​

  • هنگام وقوع آتش سوزي
  • بعد از زلزله. زيرا عموما بعد از همچين حادثه اي بايد سيستم آسانسور بررسي شود.​
  • زمانيكه يك نقص فني كوچك در آسانسور مشاهده فرموديد. رعايت نكردن همين نكته باعث مي شود لحظات دلهره آوري را تجربه كنيد.​
آسانسور و راه هاي نجات در لحظه ي گيرافتادن (قسمت دوم)
 
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۸:۱۰ ] [ بماني اكرمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی