مسائل برقي خانگي
درباره برق و كليات و جزييات برق و تاسيسات

 

پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها و كلا روزهايي كه تعطيلي و جشن است، همه سعي ‌مي‌كنند كه تر و تميز باشند و لباس‌هاي نو و قشنگشان را بپوشند. به مهماني بروند و يك روز عالي را با خانواده بگذرانند. در آپارتمان ما هم همينطور است.

همه‌ي ساكنين در روزهاي عيد و تعطيلي به جنب و جوش ‌مي‌افتند و رفت و آمد‌ها زياد ‌مي‌شود. اما در آپارتمان ما كسي برنده است كه زودتر از ديگران اقدام به حمام رفتن كند. اول صبح آب داغ داغ است اما بيچاره آن كسي كه طرف‌هاي ظهر تصميم بگيرد برود حمام. آب، سرد سرد شده و در اين صورت يا بايد با همان آب سرد حمام كند يا بايد كاسه كاسه آب گرم بر سرش بريزد. خلاصه دردسر ‌مي‌شود.

تفاوت پكيج و موتورخانه

موتورخانه ما در زيرزمين قرار دارد. اگر يك وقتي ايرادي براي آن پيش بيايد، همه باهم آب گرم نداريم. يا مثلا در فصل زمستان كه شوفاژها روشن ‌مي‌شوند و موتورخانه زياد كار ‌مي‌كند، خيلي پيش ‌مي‌آيد كه خراب ‌مي‌شود. اما چاره چيست؟ پيكيج! به جاي تحمل دردسرهاي موتورخانه مركزي ‌مي‌توانيد براي هر واحد به صورت جداگانه از پكيج استفاده كنيد.
پكيج نسبت به موتورخانه مركزي بازده بالاتري دارد و سوخت كمتري مصرف ‌مي‌كند. علاوه بر اين لوله كشي‌هاي پيچيده و گسترده هم حذف ‌مي‌شود. از همه مهم تر سيستم گرمايش و آب گرم هر واحد مستقل ‌مي‌شود. اگر شما هم دوست داريد از پكيج استفاده كنيد با ما همراه باشيد تا انواع آن را برايتان توضيح دهيم و بگوييم كه براي خريد پكيج چه چيزهايي را بايد بدانيد.

انواع پكيج زميني و ديواري

پكيج‌ها از نظر شكل ظاهري و نصب در دو نوع زميني و ديواري ساخته ‌مي‌شوند. قدرت گرمايشي نوع زميني از ديواري بيشتر است. پكيج ديواري ابعاد كوچكتري دارد و روي ديوار نصب ‌مي‌شود. اما پكيج زميني ابعاد بزرگتري دارد و روي زمين قرار دارد.
پكيج ديواري مخزن ذخيره آب ندارد و آب را به صورت لحظه اي گرم ‌مي‌كند. اما پكيج زميني مخزن ذخيره آب دارد و آب گرم درون اين مخزن ذخيره ‌مي‌شود. به دليل اين تفاوت‌ها نوع ديواري مناسب آپارتمان‌هايي با متراژ متوسط و ميزان مصرف متوسط مناسب است. انواع زميني هم براي خانه‌هايي با متراژ بيش از 200 متر مناسب هستند.

معايب پكيج ديواري

  • براي خانه‌هايي كه مصرف آب گرم بالا دارند، مناسب نيست.
  • اگر بيش از يك شير آب گرم به طور همزمان باز شوند، ميزان خروجي آب گرم كم ‌مي‌شود.
  • اگر برق قطع شود، به دليل نداشتن مخزن ذخيره آب گرم تامين نمي‌شود.

 

معايب پكيج زميني

  • ايجاد سروصدا و آلودگي صوتي
  • اشغال كردن فضاي بيشتري در خانه نسبت به نوع ديواري

 

از نظر نوع سوخت مصرفي هم پكيج ها به انواع مختلفي تقسيم ‌مي‌شوند:

گازسوز:
اين نوع هم ديواري و هم زميني است و بدون سروصدا است. نوع سوخت آن گاز شهري است.
گازوييلي:
فقط زميني است و ‌مي‌تواند در خارج از واحد مسكوني و موتورخانه هم نصب شود.
دوگانه سوز:
سوخت آن همان طور كه از اسمش پيداست، هم ‌مي‌تواند گازوييل باشد و هم گاز. مثل پكيج گازوييلي فقط به صورت زميني ساخته ‌مي‌شود.
برقي:
به جاي گاز از برق استفاده ‌مي‌كند و خطرات انواع ديگر را هم ندارد. اين نوع هم به صورت زميني و هم به صورت ديواري ساخته ‌مي‌شود. در صورت عدم دسترسي به گاز شهري، پكيج برقي انتخاب مناسبي است.

 

نكاتي كه هنگام خريد پكيج بايد به آنها دقت كنيد

1)  هميشه مهم ترين نكته خريد متناسب با مصرف و نياز است. شما در خانه چقدر آب گرم مصرف ‌مي‌كنيد؟ متراژ خانه تان چقدر است؟ با توجه به ميزان مصرف در خانه، پكيج با ظرفيت مناسب را خريداري كنيد. پكيج‌هاي ديواري و زميني با ظرفيت‌هاي 20 تا 50 كيلووات ساخته ‌مي‌شوند. براي خانه‌هاي 60 تار 350 متر مربع ظرفيت مناسب 20 تا 35 كيلووات است. علاوه بر متراژ عوامل ديگري مثل نوع سيستم گرمايشي، مكان جغرافيايي و نوع آب و هوا هم بر ظرفيت مناسب تاثير گذار هستند.
2) اگر در جايي زندگي ‌مي‌كنيد كه آب ورودي املاح دارد، پكيج دو مبدله براي شما مناسب تر است. در دستگاه‌هاي دو مبدله يك مبدل مربوط به تامين آب گرم مصرفي است و مبدل ديگر آب گرم براي سيستم گرمايشي را توليد ‌مي‌كند.
3) اگر شما بيش از يك حمام داريد و مصرف آب گرم شما زياد است، بهتر است دستگاهي بخريد كه داراي مخزن ذخيره آب است.
4) پكيج‌ها از لحاظ نحوه ي هدايت گازهاي حاصل از احتراق به دو نوع فن دار و بدون فن تقسيم ‌مي‌شوند. اگر ‌مي‌خواهيد دستگاه را در فضاي باز نصب كنيد، بايد دستگاه فن دار خريداري كنيد. چون اين مخزن احتراق اين پكيج‌ها بسته است و وزش باد بر عملكرد آن تاثيري نمي‌گذارد. اما اگر ‌مي‌خواهيد دستگاه را درون ساختمان و در فضاي بسته نصب كنيد، اگر طول عمودي لوله دودكش ساختمان بيش از 4 متر باشد، ‌مي‌توانيد از پكيج بدون فن استفاده كنيد. در غير اين صورت نوع فن دار براي شما مناسب تر است.
5) اگر سيستم گرمايش ساختمان از كف است، براي اينكه مصرف گاز كمتر شود، بهتر است از پكيج‌هاي كندانسيك استفاده شود. يا اگر سيستم گرمايش فن كويل است، بهتر است از نوع مخزن دار استفاده شود تا در زمان مصرف آب گرم باد خروجي از فن كويل ها سرد نشوند.
6) نوعي از پكيج‌ها ساخته شده‌اند كه اگر در آن اشكالي به وجود بيايد، در مانيتور نشان داده مي‌شود. در اين صورت كاربر به سرعت مي‌تواند علت خرابي و ايراد را در دستگاه متوجه شود.

همان طور كه گفتيم پكيج مزاياي بسياري نسبت به موتورخانه مركزي دارد. راندمان بالا، ايمني بيشتر، مصرف سوخت كمتر، استقلال سيستم گرمايشي و آب گرم هر واحد از جمله اين مزايا به شمار ‌مي‌آيند. اين مزايا باعث شده كه استفاده از پكيج در منازل مسكوني و ادارات بيشتر شود. اما پكيج‌ها در انواع مختلف براي نيازهاي مختلف وجود دارند.
اگر شما هم از دردسرهاي موتورخانه مركزي خسته شده ايد و به فكر راه جديدي براي تامين آب گرم و سيستم گرمايشي منزل يا اداره خود هستيد، پكيج گزينه مطمئن و مناسبي است.
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۶:۲۷ ] [ بماني اكرمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی