مسائل برقي خانگي
درباره برق و كليات و جزييات برق و تاسيسات

 

آسانسور و راه هاي نجات در لحظه ي گيرافتادن (قسمت اول) 

 

با آسانسور قانوني برخورد كنيد!​

باتوجه به قانون بيست­ ودوم مقررات ملي ساختمان، آسانسورها مي­‌بايست حداقل ماهي يك­بار بازديد شوند تا در صورت خرابي قطعه­‌اي، به تعمير يا تعويض آن پرداخته شود. گزارش اين بازديد بايد در پرونده نگهداري ساختمان ثبت و ضبط شود. چنانچه ديده شد آسانسور نياز به سرويس دارد، نگهبان ساختمان بايد دستگاه را خاموش كند و بر روي درب آن در كليه طبقات برگه­اي در خصوص خرابي آن نصب كند. همچنين بر اساس قانون بيست­ و دوم مقررات ساختماني، بررسي و بازسازي آسانسور بايد ساليانه توسط بازرسان متخصص انجام شود كه متاسفانه اين قوانين در بسياري از ساختمان‌­ها اجرا نمي‌­شود و همين موضوع باعث به وجود آمدن خرابي­‌هاي بزرگتر مي­‌گردد.

در زمان استفاده از آسانسور ، هوشيارانه احساس خطر كنيد!​

خيلي­ وقت‌­ها نقص­‌هاي كوچكي در آسانسور مشاده مي‌كنيم و بي­‌تفاوت از كنارش عبور مي­‌كنيم اما دريغ از آن كه ممكن است همين نقص كوچك تبديل به خطري بزرگ شود. پس بهتر است با اين نقص­‌ها آشنا شويد كه در صورت رخ­‌دادن، قيد سوارشدن را بزنيد. 

  • درب هاي آسانسور قبل از رسيدن به طبقه، باز مي شوند.​
  • كابين هم تراز با طبقات نمي ايستد.
  • توقف نكردن آسانسور در بعضي از طبقات.
  • شنيدن صداهاي نامتعارف هنگام حركت.

عمده دلايل توقف آسانسور

سيستم آسانسورها به گونه­‌اي طراحي شده كه در هنگام بروز خطر، ترمز آن فعال مي­‌شود. پس حركت­ نكردن و گير افتادن­تان نوعي واكنش آسانسور براي حفظ جان شماست. اما اين خطرها سه دليل عمده دارند:

  • قطع ناگهاني برق: كه مي تواند به دليل ايجاد نقص در شركت برق، اتصالي برق ها در ساختمان يا به دلايل ديگر رخ دهد.
  • استفاده غيرصحيح: گاهي اوقات سيستم آسانسور به طريقي دستكاري مي شود. به طور مثال سوارشدن بيش از ظرفيت يا به زور باز نگه داشتن درب آن مي تواند باعث توقف آن شود.
  • نقص مكانيكي و الكتريكي: آسانسور همانند ساير وسايل الكتريكي و مكانيكي ممكن است با نقص هايي رو به رو شود كه در صورت بروز چنين اتفاقي، كابين از حركت مي ايستد.

در نهايت:

  • در لحظه­ ي گيرافتادن اولين­ كار و مهم­ترين كاري كه مي­بايست انجام دهيد حفظ آرامش است و بعد از آن با استفاده از زنگ خطر يا صداكردن همسايه ها، آن­ها را مطلع كنيد.
  • نگران خالي­ شدن اكسيژن، پاره ­شدن سيم­بوكسل و خاموشي كابين نباشيد.
  • نواقص جزيي را جدي بگيريد.
  • به ظرفيت­ها و محدوديت­هاي توصيه شده توسط تابلوها دقت نماييد.
  • اگر مدير ساختمان هستيد، به سرويس دوره‌­اي آسانسور ساختمان­تان توجه فرماييد و چنانچه مدير نيستيد، از كسي كه چنين جايگاهي را دارد بخواهيد تا آسانسور توسط كارشناس مورد بررسي قرار گيرد.
  • به دلايل مختلف مانع بسته­ شدن درب آسانسور نشويد.
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۵۳:۵۸ ] [ بماني اكرمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی